Java:Objektid

Allikas: Kursused
Redaktsioon seisuga 9. märts 2015, kell 23:53 kasutajalt Ago (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '== Objekt-orienteeritud programmeerimine (OOP) == Objekt-orienteeritud programmeerimine (ingl ''object oriented programming'', OOP) on programmeerimise viis, kus programmi vaada...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Objekt-orienteeritud programmeerimine (OOP)

Objekt-orienteeritud programmeerimine (ingl object oriented programming, OOP) on programmeerimise viis, kus programmi vaadatakse kui klasside/objektide kogumit. Java on suures osas objekt-orienteeritud programmeerimiskeel (primitiivsed andmetüübid (int, double jne) ei ole objektid).

OOP on tehnika, mis võimaldab programmeerimist mugavamaks teha. Eriti kasulik suurte projektide tükeldamisel. OOP ei tee lahendusi kiiremaks.

OOP peamised tehnikad/eesmärgid:

  • informatsiooni kapseldamine (encapsulation). Teised programmeerijad ei saa kasutada osasid minu funktsioone ega muuta osasid minu muutujaid. Informatsioon peidetakse nende eest ära.
  • Modulaarsus. Koodi jagamine mooduliteks. Seotud kapseldamisega, kus kapseldatud programm viiakse vastavusse pärismaailmaga.
  • Polümorfism (polymorphism). Sama nimega meetod võib erinevate andmetüüpide puhul käituda erinevalt.
  • Pärimine (inheritance). Pärinevussuhted klasside vahel, alamklassid pärivad kõik ülemklassi omadused ja meetodid, lisaks võib alamklass lisada funktsionaalsust.
  • Koodi taaskasutamine. Kirjutada valmismooduleid, mida hiljem saab taaskasutada.