ITI0140:Ülesanne 15

Allikas: Kursused
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Miinikits Miina tagasitulek

Teie ustav kits Miina on läinud kaduma. Kuulete häälte järgi, et ta on kadunud maa-alusesse labürinti. Kuna Miina aitas teid enne miini leidmisega, on aeg teil teda aidata. Peate koostama networkx-i graafi ala ASCII pildist ja leidma networkx-i abil lühima tee läbi selle graafi.

ASCII pildist tuleb graaf koostada nii, et iga ristumine on tipp, sisseppäs on lähtetipp ja väljappäs on lõpptipp. Tippude nimed on kodeeritud vastavate koordinaatidega.

     0    1    2
A [[' ', ' ', ' '],
B  ['X', 'X', ' '],
C  ['X', 'X', ' ']]

Peate realiseerima kaks funktsiooni:

def create_graph(labyrinth):

Create_graph peaks tegema antud ascii laburündist reeglite kohase networkx graafi. (Reegleid soovitan vaadata loengu slaididelt, tegemist on kaalutud graafiga.)

def find_shortest_path(graph):

See funktsioon võtab sisse ascii labürindi ja tagastab tee sissepäästust kõige all paremapoolsele väljapääsule. Tee koosneb kaartest ja kaaludest Ehk eelmise näite järgi, peaks tagastama [("A0", "C2", {"weight": 4})], kuna ühtegi hargnemist ei ole.

Järgneva maatriksi puhul

     0    1    2    3    4
A [[' ', ' ', ' ', ' ', ' '],
B  [' ', 'X', ' ', 'X', ' '],
C  [' ', ' ', ' ', 'X', ' ']]

ootame vastust

[("A0", "A2", {"weight": 2}), ("A2", "C4", {"weight": 4})]

On garanteeritud, et koridorid on maksimaalselt ühe ühiku laiused.

Võtsime ülesandel testid ära, implementatsiooni vaatame kaitsmisel.