Erinevus lehekülje "Kasutajaliidesed (ITV0130)) 2019" redaktsioonide vahel

Allikas: Kursused
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti
45. rida: 45. rida:
 
Kursuse kordajatele: varasemate aastate kontrolltöö hinde võib paluda otse üle kanda.
 
Kursuse kordajatele: varasemate aastate kontrolltöö hinde võib paluda otse üle kanda.
 
-->
 
-->
 
== Praktikumid (muutuvad) ==
 
 
{{Itv0130-praktikumid}}
 
 
== Kodutöö ==
 
* [[UI:Kodutöö 1 (2018)|Kodutöö 1: Elukohast teatamise vorm]] - 28 veebruar tagasiside, 7. märts esitamine.
 
* [[UI:Kodutöö 2 (2018)|Kodutöö 2: Bürokraatia (mäng)]] - 4. aprill testimine-eelkaitsmine, 11. aprill esitamine.
 
* [[UI:Kodutöö 3 (2018)|Kodutöö 3: Hindamisprotseduur]] - 2. mai testimine-eelkaitsmine, 9. mai esitamine
 
 
== Loengud ==
 
 
* Loeng 1: [https://docs.google.com/presentation/d/1n9d4uGMVtVvlxoaorpJxdaFPKpcqNaB-BDCZXoUyqVs/edit?ts=5c495905 Sissejuhatus disaini]
 
* Loeng 2: [https://docs.google.com/presentation/d/1dIfQab7ns7mhZFyDzsgdx6ff8jbjQ-n1tC8XTXt4CLQ/edit?ts=5c544c32 Kasutajakogemuse disain]
 
 
== Eelmise aasta loengud ==
 
 
 
[https://echo360.org.uk/section/693833b3-8a53-4c25-9b2c-009a7c9a0105/public Loengute videod] (halvasti sorditud)
 
 
# Korraldusest; Fitt'i seadus, purjus inimese liides, kasutajamudel, liideste hindamine ([[Media:UI2018_L1.pdf|PDF]])
 
# Kasutajaliidesed programmeerijale; Sobimus; Kodutööst; Visuaaldisainist ([[Media:UI2018_L2.pdf|PDF]])
 
#* [https://www.joelonsoftware.com/2001/10/24/user-interface-design-for-programmers/ Kasutajaliidesed programmeerijale]
 
#* [https://et.wikipedia.org/wiki/Sobimus Sobimus (''affordance'')]
 
#* [https://www.blenderguru.com/tutorials/understanding-colors Understanding Colors]
 
# [https://youtu.be/orjea53ikds Vue.js] (loengu asemel on video, sest haigus)
 
# Müra kahandamine; vormidest. (Eelmisest õhus: kompositsioonist)
 
#* [http://www.brandonwalkin.com/blog/2009/08/10/managing-ui-complexity/ Liidese näilisest keerukusest]
 
#* [http://friedcellcollective.net/outbreak/2007/12/13/messing-up-the-interface/ Kuidas konfliktsed huvid vormid koledaks teevad]
 
#* [https://www.lukew.com/ff/entry.asp?1502 Vormide paigutusest]
 
# Tekstide kirjutamine, lugemine, struktureerimine.
 
#* [https://www.ttu.ee/tugistruktuur/veebitugi-4/sisuloome-tugi/sisuteksti-koostamine-2/ Sisuteksti koostamine]
 
# Kasutajaliidese koostamise alusprintsiipidest; Inimese mälu eripäradest liidestes (meil on lühi, pikaajaline, protseduuriline ja episoodiline mälu; töömälu 4 +/- 1 seostumatut ühikut, sellest lähtuvalt peame töömälu toetama)
 
#* [http://asktog.com/atc/principles-of-interaction-design/ First Principles of Interaction Design] - (Esteetika, Ootused, Iseseisvus, Värvid)
 
# Kasutajaliidese testimisest ([[Media:UI2018_L7.pdf|PDF]])
 
#* [https://www.nngroup.com/articles/ten-usability-heuristics/ 10 heuristics for User Interaction Design], Nielsen
 
# Kasutajaliidese koostamise alusprintsiipidest II; Pikaajaline mälu (liidestes mõjutab see paroolide meeldejätmist peamiselt ja korduvaid operatsioone)
 
#* [http://asktog.com/atc/principles-of-interaction-design/ First Principles of Interaction Design] - (Järjepidevus, Vaikimisi valikud, Avastatavus, Fittsi seadus, Inimliidese elemendid, Viiteaja haldamine)
 
# Kasutajaliidese koostamise alusprintsiipidest III; Animatsioonide ajastustest ja iseloomust
 
#* [http://asktog.com/atc/principles-of-interaction-design/ First Principles of Interaction Design] - (Õpitavus, metafoorid, Töö kaitsmine, Loetavus, Lihtsus, Olek, Nähtav liides)
 
#* Animatsioonide ajastustest ja iseloomust [https://material.io/guidelines/motion/material-motion.html Material Design'i näitel] (Duration & Easing, Movement, Choreography)
 
# ''Reactive programming'' kui viis liideses andmevooga arvutusi teha.
 
#* [https://gist.github.com/staltz/868e7e9bc2a7b8c1f754 The Introduction to Reactive Programming You Have Been Missing] - tunnis tehtud näide oli analoogne Twitteri näitega siin
 
#* [https://medium.com/@urschanselmann/reactive-programming-an-introduction-for-game-developers-f7da00edb424 Unity näide] - koodinäide on Unity3d kontekstis relevantne, aga põhjendused on väga hästi illustreeritud
 
#* [https://jsfiddle.net/jirve/bmb7zrhe/ Tunni näide] - lihtne ajastatud klõpsimine, kus mudel täieneb kohe, aga visuaal väikese hilistumisega
 
# Tarkvara tõlkimisest
 
#* [https://hasso.tepper.pri.ee/2013/09/motteid-tarkvara-tolkimisest-vol-1/ Hasso Tepper: Tarkvara tõlkimisest vol1]
 
#* [https://sander85.com/download/vaba_tarkvara_tolkimine_eestis.pdf Tarkvara tõlkimine Eestis]
 
#* [https://viki.pingviin.org/Stiilijuhend_tarkvara_t%C3%B5lkimiseks Stiilijuhend]
 
# Tarkvara hõlbustusfunktsioonid
 
# Liidese andmete liigutamise paremad praktikad. Vuex.js
 
# Kodutööde ülevaatamine ja Disco Elysiumi liidese arendusest (ei ole järelvaadatav)
 
# Kontrolltööst
 
# Kontrolltöö (võimalusel kahes auditooriumis)
 
 
== Kontrolltöö ==
 
 
Kontrolltöö toimub viimase loengu päeval, loengu ruumides. Kontrolltöö sisuks on alltoodud materjalide lugemiskontroll ning HTML/javascripti tehniliste küsimuste lahendamine paberil.
 
 
Kõhurääkijate ja mobiilinokkijate tööd võtan ära ja ei hinda. Tööd saab teha üks kord (topelt-käimisel teist tööd ei hinda).
 
 
  
 
== Viidete kogu ==
 
== Viidete kogu ==

Redaktsioon: 5. veebruar 2019, kell 11:22

Kursuse kood: ITV0130
Link: https://courses.cs.ttu.ee/pages/ITV0130
Õppejõud: Martin Verrev, Kristian Lember
Kontakt: martin.verrev@ttu.ee, TTÜ ruum ICT-422
2018 aasta kursuse lehte näed siit: ITV0130_2018

Jooksva info edastamiseks on kursusel Slacki kanal millega saab liituda kasutades seda linki

Aeg, koht, tulemus

Loeng toimub igal teisipäeval kell 10:00-11:30 ruumis U06a-201. L

Praktikumid toimuvad eri gruppidele neljal erineval ajal. Esimesel nädalal on juhendajad Martin Verrev ja Kristian Lember, järgmistel tuleb praktikumijuhendajaid juurde.

NB! Praktikumide eesmärgiks on teha ise ülesande kallal tööd, küsida juhendajalt probleemide korral abi ja esitada valmis või osaliselt valmis töid juhendajale. Praktikumides enamasti ei esitata üldist infot/materjale/näiteid kõigile vaatamiseks: selleks on loeng.

teisipäeval kell 12:00 ruumis ICT-401 rühmad: IAIB42, IAIB43 teisipäeval kell 14:00 ruumis ICT-401 rühmad: IAIB41, IAIB43 teisipäeval kell 16:00 ruumis ICT-401 rühmad: IAPB63, IAPB64 neljapäeval kell 10:00 ruumis ICT-403 rühmad: IAPB61, IAPB62

Kursus lõpeb hindelise arvestusega. Hinne sõltub kursuse jooksul tehtud praktikumide tulemustest (60%) pluss kursuse lõpus toimuva kontrolltöö tulemustest (40%).

Juhime kõigi praktikumijuhendajate poolt tähelepanu, et praktikumitöö arvestamine ja hindamine toimub ainult sinu grupi ajal! Muude gruppide aegadel võetakse töid vastu ainult juhul, kui ei ole kedagi õigest grupist, kes sooviks tööd esitada / konsulteerida, st reeglina mitte arvestuse viimasel nädalal.


Hindamine

ITV0130-Excel-error.png

Aine hinnatakse 100 punkti skaalal; saadaval olevate punktide hulk on veidi suurem. Punktid kogutakse semestri jooksul ja jaotuvad:

  • 15 punkti: Kodutöö 1 - Kasutajavood ja staatiline prototüüp. Kasutajatestimine. Veebruar
  • 15 punkti: Kodutöö 2 - HTML prototüüp ja CSS raamistikud. Märts
  • 15 punkti: Kodutöö 3 - Funktsionaalne prototüüp ja Vue.js. Aprill
  • 15 punkti: Kodutöö 4 - Valideeritud rakendus. Mai
  • 40 punkti: kontrolltöö


Loengud



Viidete kogu

Siit on mõistlik õppida

Lugemist

Tehniline

Kontrolltöö mõttes tasub mõelda praktikumi- ja kodutööde mahus.

Niisama huvitavat lugemist

Kontrolltöö eel siit õppida pole tarvis; siin on lihtsalt lahedused