Programmeerimise süvendatud algkursus (2015)

Allikas: Kursused
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti
Python logo.jpg

Kontakt: iti0140 ätt cs.ttu.ee

Konsultatsiooniajad

  • 5. jaanuaril, kell 10.00, ruumis ICT-411
  • 19. jaanuaril, kell 10.00, ruumis ICT-411
  • 26. jaanuaril, kell 10.00, ruumis ICT-411

Eksamiajad

  • 7. jaanuar 2016 (neljapäev) kell 10.00
  • 21. jaanuar 2016 (neljapäev) kell 10.00

Lisaeksam:

  • 28. jaanuar 2016 (neljapäev) kell 10.00 ruumis ICT-A2

Programmeerimise süvendatud algkursus

Registreeri ennast konsultatsioonile: http://doodle.com/poll/n5x2iq5gsuviqkbg

Kursuse jooksev info (uudised jms): https://groups.google.com/forum/#!forum/iti0140

Aine deklareerimine

Aine deklareerimise eelduseks on see, et te olete käinud individuaalselt vestlemas. Kes vestlemas pole käinud, selle deklaratsiooni lükkame tagasi.

  • Õppeaine maht: 4 EAP
  • Praktikumide arv nädalas 3

Tunnid:

  • paaris nädala esmaspäeval kell 14:00 ruumis ICT-401
  • igal neljapäeval kell 8.00 ruumis ICT-501

Kokku koos tutvustava tunniga toimub tunde kuni 24 (8 loengut, 16 praktikumi). Aines me ei erista loengut ning praktikumi - igas tunnis tutvustame uut materjali, kontrollime koduseid ülesandeid ja jagame välja uued ülesanded. Seega, maksimaalselt (kui mõni tund ära ei jää) saame välja jagada 22 kodust ülesannet.

Eksam

Kodutööde eest saadud punktid ja eksamil saadud punktid liidetakse kokku. Hinne tuleb vastavalt summale, vt allpool.

Eksamile tuleb registreerida ÕIS-is enne kella 12.00 eksamile eelneval päeval.

Peale eksami sooritamist ei ole võimalik enam lisaks kodutöid kaitsta.

Aine tutvustus

Tegemist on süvendatud programmeerimiskursusega tulevastele arendajatele. Selle aine eduka läbimise korral ei pea te sooritama Programmeerimise algkursust (IDK1011). Huvi korral võib sooritada mõlemad ained.

Aines õpetatakse Pythoni keelekonstruktsioone, sh: muutujad, matemaatilised operatsioonid ja loogilised avaldised, tingimuslaused, stringid, tsüklid, meetodid, nimistud, sõnastikud, moodulid, objektorienteerimise alused. Rakendatakse õpitud programmeerimisoskusi reaalsete ülesannete lahendamisel. Saadakse praktilisi kogemusi erinevate algoritmide keerukusest.

Hinde saamine

Igas tunnis jagame välja koduse ülesande, mille tähtaeg on järgmises tunnis. Kui te lahendate ülesande samas tunnis ära, saate maksimaalselt kuni 4 punkti. Kui lahendate ülesande ära järgmiseks tunniks, saate kuni 3 punkti. Hilinenud ülesanded annavad kuni 2 punkti. Kokku jagatakse semestri jooksul vähemalt 20 ülesannet. Kui lahendate kodused ülesanded järgmiseks tunniks ära, võite saada 60 punkti. Kui lahendate kõik ülesanded samal tunnil ära, võite saada kuni 80 punkti. Lisaks hinnatakse esitatud ülesande lähtekoodi vastavust nõuetele kokku kuni 10 punktiga.

Saadud punktisumma korrutatakse läbi koefitsiendiga 6/7 (ehk siis normeeritakse 60p skaalale). Ehk siis ülesannete eest läheb hinde saamisel arvesse punktid * 6 / 7. Näiteks kui tudeng saab 70 punkti (kõik ülesanded tähtajaks lahendatud ja esitatud kood vastab nõetele), läheb lõpuks see arvesse kui 60 punkti.

Teise osa hindest määrab kirjalik eksam, mille eelduseks on vähemalt poolte (10) ülesannete lahendamine 1 või enam punkti peale ning vähemalt 20 punkti saamine kõikide koduste ülesannete peale. Eksami eest saab maksimaalselt 40 punkti. Eksam koosneb kümnest (10) valikvastustega küsimusest ja viiest (5) praktilisest ülesandest.

Ülesannete korrektne tähtajaline lahendamine annab maksimaalselt 60 punkti, eksam annab 40 punkti. Kui tudeng on sooritanud kõik ülesanded nende jagamise päeval, võib tudeng saada ülesannete eest 80 punkti. See tähendab, et maksimaalse tulemuse saavutamiseks piisab tudengil eksamil 20 punktist. Saadud punktid liidetakse ja taandatakse TTÜ üldisele hindamisskaalale:

  • 0-50p - hinne "0"
  • 51-60p - hinne "1"
  • 61-70p - hinne "2"
  • 71-80p - hinne "3"
  • 81-90p - hinne "4"
  • 91 punkti või rohkem - hinne "5"

Kava ja materjalid

Esimene tund kulub vestlusteks. Järgnevad sisulised tunnid:

1. tund Sissejuhatus Pythonisse Loengu slaidid, Ülesanne 1

2. kordamine

3. tund Sõned (string) Loengu slaidid, Ülesanne 2 - sõnumi kodeerimine

4. tund Koodistiil, silumine (debug) Loengu slaidid, Ülesanne 3 - rong see sõitis...

5. tund Andmestruktuurid Loengu slaidid, Ülesanne 4 - Miinikits Miina

6. tund Failid Loengu slaidid, Still a better love story than Twilight

7.tund Moodulid ja erindid Loengu slaidid, Newspeak Intelligence

8. tund Objekt-orienteeritud programmeerimise (OOP) Loengu slaidid, Robotite aardejaht

9. tund Testimine (unit testing) Loengu slaidid,

10. tund Konsultatsioon ja kordamine

11. tund Simulatsioonid. Monte Carlo meetod. Profileerimine Loengu slaidid, Krahv Monte Cristo

12. tund Comprehensions, Lambda, Generator Loengu slaidid, EX08 vol 2 - Madise lähetamine

13. tund Regular expressions Loengu slaidid, EX11 - Regulaarsed puudumised

14. tund Image processing Loengu slaidid, Filoloogi kirg

15. tund Image processing 2 Loengu slaidid, Jaanuse galerii

16. tund Matplotlib Loengu slaidid, Rahvahange

17. tund Graafid Loengu slaidid, Miinikits Miina tagasitulek

18. tund Otsing Loengu slaidid, Jaanuse maavälised sõbrad

19. tund Laiuti otsing Loengu slaidid, Dr Graafi operatsioonid

20. tund Sügavuti otsing Loengu slaidid, Sugupuu

21. tund Kahendpuu (Binary tree, Binary search tree) Loengu slaidid, The end

22. tund Bombermani turniir Bombermani ülesande kirjeldus